IT Service Management basierend auf ITILv3

Freitag, 07. März 2008

IT Service Management basierend auf ITILv3 jetzt auch auf deutsch erhältlich. In zweifacher Ausführung, zum einen als

Öffnet einen externen Link in einem neuen FensterHandbuch

Foundations of IT Service Management based on ITIL has become the industry classic guide on the topic of ITIL. Over the years this authoritative itSMF guide has earned its place on the bookshelves and in the briefcases of industry experts as they implement best practices within their organizations.

This 2007 version has now been upgraded to reflect ITIL V3. Written in the same concise way and covering all the facts, readers will find that this title succinctly covers the key aspects of the ITIL V3 upgrade.

The new ITIL V3 approach covering the ITIL Lifecycle is fully covered. In addition those who are familiar with the Version 2 process approach will be delighted to discover that this new edition of Foundations of IT Service Management based on ITIL V3 has split out all the processes and describes them in detail. This means that it is easy for all readers to access and grasp the process concepts that are so pivotal to many service management day-to-day operations

oder als

 Öffnet einen externen Link in einem neuen FensterPocketguide

Ziel dieses Taschenbuches ist es eine Kurzbeschreibung der ITIL® V3 zur Verfügung zu stellen. Es soll eine unschätzbare Hilfe für alle Manager und Anwender im Service Management Umfeld sein. Es wird nicht nur der ITILv3 Service Lifecycle Ansatz behandelt, sondern in einem separaten Teil werden alle ITILv3 Prozesse beschrieben. Damit leistet dieses kleine ITIL
Taschenbuch einen einzigartigen und sehr praktischen Beitrag zur weltweiten Anerkennung der ITILv3.